اقتصاد ایران

بررسی مسائل اقتصادی روز

اقتصاد ایران

بررسی مسائل اقتصادی روز

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

۳ مطلب در فروردين ۱۳۹۶ ثبت شده است

۲۰
فروردين

هنر- صنعت مبلمان و دکوراسیون فرهنگی دیرینه و همگام با قافله تمدن بشری دارد. این صنعت، در مقاطع مختلف تاریخ، همگام با پیشرفت ها و جهش های علمی و تکنولوژیک بشر، همواره سعی کرده است ذائقه مخاطبان را با خود همراه کند.
حرکت به سمت علم محوری و تحصیلات دانشگاهی در این عرصه علی رغم پیشینه تاریخی، بسیار نوپا و در حال پیمودن گام‌های ابتدایی است. از این رو آنچه به ذخیره دانشگاهی و پژوهشی ما افزوده می شود، گامی بلند و در خور تآمل است. تولید مستندات علمی همیشه رشد، ماندگاری و تداوم حافظه تاریخی را به همراه دارد و باعث باروری استعداد های دانشجویی با این رویکرد خواهد شد.


در این نوشته قصد دارم یکی از این مستندات علمی- پژوهشی را معرفی نمایم:

  • فرشاد طیبی
۱۶
فروردين

 نادر شهریوری (صدقی): ژوزه ساراماگو در رمان «تاریخ محاصره لیسبون» از یک مصحح تاریخ به نام رایموند می‌گوید که در تاریخ دست می‌برد. او این کار را با منفی‌کردن یک فعل انجام می‌دهد و کمک جنگویان صلیبی به پادشاه پرتغال برای پس‌گرفتن لیسبون از دست اعراب را انکار می‌کند. «...خودنویسش را با دست محکم می‌گیرد و یک فعل را منفی می‌کند، مورخ چنین کلمه‌ای ننوشته است و هیچ‌وقت هم به خاطر حقیقت تاریخی نمی‌توانست چنین کلمه‌ای بنویسد و حالا کتاب می‌گوید که در تصرف لیسبون صلیبی‌ها به پرتغالی‌ها کمک نخواهند کرد و این نوشته شده است و باید به‌عنوان یک حقیقت پذیرفته شود.»١

  • فرشاد طیبی
۰۵
فروردين

در دنیای امروز و با حضور جدی اینترنت در زندگی، بسیاری از مسائل دچار تغییر و دگرگونی شده اند. در بحث سفر، تفریح و گردشگری هم این موضوع با تغییرات اساسی و بنیادین مواجه شده است و می توان گفت کمک شایانی کرده تا افراد برنامه ریزی بهتری برای تفریحاتشان انجام دهند.

  • فرشاد طیبی