اقتصاد ایران

بررسی مسائل اقتصادی روز

اقتصاد ایران

بررسی مسائل اقتصادی روز

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

۳ مطلب در تیر ۱۳۹۷ ثبت شده است

۱۹
تیر

بانک آینده

به گزارش اخبار بانک، بر اساس ارزیابی و گزارش منتشر شده از سوی وزارت کشور؛ از ابتدای سال 1396 تا تاریخ 20 فروردین ماه سال 1397، بانک آینده، در بین بانک های خصوصی، از نظر مبلغ و تعداد تسهیلات پرداختی، رتبه اول را به خود اختصاص داده است.
بانک آینده، در راستای اولویت های تعیین شده مبنی بر حمایت از بخش های واقعی اقتصاد، افزایش تولید داخلی و توجه به مقوله اشتغال؛ برنامه های هدف مندی در جهت تأمین نیازهای مالی واحدهای تولیدی، به ویژه واحدهای کوچک و متوسط (SME) را در دستور کار خود، قرار داده است.
بر همین اساس، این بانک در ارتباط با تأمین منابع مالی و پاسخ گویی به نیاز فعالان اقتصادی، تاکنون، توانسته است؛ علاوه بر تعامل پویا با وزارت صنعت، معدن و تجارت، در این عرصه، خود نیز رأساً و با بازاریابی مستقیم، مشتریان واجد شرایط را شناسایی و پاسخ گوی بخشی از نیازهای آنها باشد.
بر همین اساس، دستآورد حاصل از این رویکرد در بازه زمانی پیش گفته، تصویب پرداخت تعداد 218 تسهیلات پرداختی به مبلغ 8,460 (هشت هزار و چهارصد و شصت) میلیارد ریال بوده که از طرف بانک آینده، به بنگاه های خرد و متوسط مورد هدف، پرداخت شده است.




  • فرشاد طیبی
۰۴
تیر

باغ کتاب در بازار بزرگ ایران- ایران مال- واقع در غرب تهران (منطقه ۲۲) که مجموعه آن تا چندی دیگر به بهره برداری رسمی می رسد، ظرفیت نگهداری ۶۷ هزار جلد کتاب را دارد که می توان گفت بعد از کتابخانه ملی، بزرگترین مرجع کتاب در ایران است.

باغ کتاب ایران مال

مطالعه در ایران از جمله مسائلی است که همواره از آن به عنوان یکی از دغدغه های فرهنگی کشور یاد می شود. البته این مساله مختص زمان و دوره خاصی نبوده و همانطور که گفته شد به مشکلات فرهنگی آن در جامعه طی ادوار مختلف باز می گردد. بسیاری از تحلیلگران معتقدند این مشکل فقط مربوط به کشور ایران نیست بلکه تمامی کشورهای جهان سوم را در بر می گیرد. به عبارت دیگر می توان گفت که عامل اصلی عقب ماندگی کشورهای جهان سوم از تحولات روز و همچنین نابسامانی آنها، به نبود تحلیل و واکاوی چرایی مسائل و رخدادها در میان مردم بازمی گردد که دلیل اصلی آن نیز نداشتن مطالعه و ناتوانی درک و تحلیل مسایل در حوزه های مختلف است.

  • فرشاد طیبی
۰۳
تیر

 مراسم کلنگ زنی و نوسازی دانشکده ی مهندسی عمران دانشگاه صنعتی شریف با حضور دکتر علی اکبر صالحی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر سعید نمکی معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه‌ و بودجه ی کشور و علی انصاری عضو بنیاد شریف و رییس هیئت مدیره ی بنیاد خیریه تات برگزار شد. 


دانشگاه شریف

به گزارش روابط عمومی، مراسم آغاز بازسازی و بهسازی دانشکده ی مهندس عمران دانشگاه صنعتی شریف امروز یک شنبه سوم تیرماه و با حضور برخی از اعضای هیئت امنای دانشگاه و مسئولین دانشکده ی مهندسی عمران برگزار گردید.

بنا بر این گزارش، بنیاد خیریه تات و خیران فعال جامعه هزینه بازسازی دانشکده ی مهندسی عمران را تامین خواهند نمود.

در طرح توسعه ی دانشکده ی مهندسی عمران مقرر گردیده تا ساختمانهای این دانشکده از نظر عملکرد پژوهشی و آموزشی ارتقا یافته و امکان ارایه خدمات بهتر به دانشجویان فراهم خواهد شد.

شایان ذکراست؛ دانشگاه صنعتی شریف اردیبهشت ماه سال گذشته و با هدف همکاری در ایجاد زیرساخت های نوآوری و فناوری، تفاهم نامه ی همکاری با گروه سرمایه گزاری تات منعقد نموده است.


دانشگاه شریف


  • فرشاد طیبی