اقتصاد ایران

بررسی مسائل اقتصادی روز

اقتصاد ایران

بررسی مسائل اقتصادی روز

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

۱۷ مطلب در آذر ۱۳۹۶ ثبت شده است

۲۸
آذر

معاون معماری و شهرسازی شهردار تهران گفت: تخریب کاخ ثابت پاسال منتفی شده است و شهرداری در دوره قبل رای تخریب آن را صادر کرده بود و اکنون مالکان در صدد حفظ آن هستند.

مهدی حجت معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اینکه شهرداری در دوره قبل رای به تخریب بزرگترین و گرانترین خانه ایران که در خیابان جردن تهران است، صادر کرده بود، اظهار کرد: در این دوره شهرداری این حکم را لغو کرده و در حال حاضر تخریب کاخ ثابت پاسال منتفی شده است.
معاون معماری و شهرسازی شهردار تهران با بیان اینکه منتظریم تا طرحی برای بهره‌برداری از این بنا آماده شود، گفت: اکنون مالکان این بنا در صدد فراهم کردن طرحی هستند که بتوان ضمن نگهداری از بنا از آن به عنوان مجتمع هم استفاده کرد.
وی با اشاره به اینکه مالکیت کاخ ثابت پاسال در اختیار یکی از نهادهای کشوری است، اظهار کرد: مسئولیت حفظ بناهای تاریخی بر عهده سازمان میراث فرهنگی است و آنچه که شهرداری در این موضوعات باید عمل کند، این است که به هیچ وجه مجوزی برای تخریب این بناها صادر نکند.
حجت با اشاره به قانونی در خصوص استفاده از بناهای تاریخی بیان کرد: بر اساس این قاعده بناهای قابل استفاده‌ای که می‌توانند عمر بیشتری داشته باشند باید از سوی شهرداری مورد بازنگری مجدد قرار گیرند و شهرداری می‌تواند به جای اینکه آن‌ها را تخریب کند، پیشنهاد استحکام‌بخشی را به مالکان آن‌ها دهد.

  • فرشاد طیبی
۲۶
آذر

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی، مراسم افتتاح ساختمان جدید شعبه سرپرستی بیمه رازی در استان اصفهان برگزار شد.
آیین مراسم افتتاح ساختمان جدید شعبه سرپرستی بیمه رازی در استان اصفهان با حضور دکتر امراللهی مدیرعامل شرکت، مشاوران، معاونان و نمایندگان بیمه رازی و مهمانان ویژه از روسای شعب شرکت های بیمه، کارگزاران، مدیران عامل شرکت های سرمایه گذاری توکا، توکاسبز در محل سالن میخک هتل کوثر در تاریخ ٢٣ آذرماه برگزار شد.
مراسم با سخنرانی سرپرست شعبه اصفهان بیمه رازی آقای مومنی آغاز و گزارشی از فعالیت های این شرکت را در استان اصفهان بیان نمود.
در ادامه ریاست شورای هماهنگی بیمه های بازرگانی در استان جناب آقای برومند سخنرانی خود را حول محور پتانسیل های موجود در استان اصفهان برای صنعت بیمه بیان نمود.
دکتر امراللهی مدیرعامل بیمه رازی با سخنرانی در این مراسم بر مقوله مشتری مداری و استفاده از خرد جمعی و کارگروهی تأکید کرد. پرداختن به بحث مسئولیت اجتماعی، توجه به نمایندگان و شبکه فروش و آموزش را از اقدامات مهم بیمه رازی دانست.  توجه به شعار جان، مال و مسئولیت خود را محافظت کنید از شاخص های مدنظر می باشد.
این مراسم در محل ساختمان جدید این شعبه ادامه یافت.


  • فرشاد طیبی
۲۲
آذر
رئیس کل بانک مرکزی در حالی وعده ساماندهی موسسات غیرمجاز باقیمانده در آینده نزدیک را داده که اکنون تنها سه تعاونی غیرمجاز در نظام پولی کشور فعال هستند.


بانک آینده

برنامه ساماندهی موسسات غیرمجاز در دولت یازدهم به محور اصلی برنامه ای بانک مرکزی تبدیل شد و با پیگیری انحلال، ادغام و صدور مجوز، فهرست فربه این موسسات را لاغر و لاغرتر کرد.
اکنون که در روزهای پایانی دولت یازدهم به سر می بریم، تنها سه تعاونی غیرمجاز در این فهرست باقی مانده که شامل دو تعاونی «وحدت» و « البرز ایرانیان» که تحت تابلو آرمان فعالند و نیز موسسه «افضل توس» است.
  • فرشاد طیبی
۲۲
آذر

جام باشگاه های کشتی جهان

نایب‌رییس هیأت کشتی استان اصفهان از حضور تیم بیمه رازی اصفهان در چهارمین دوره مسابقات کشتی فرنگی جام باشگاه‌های جهان خبر داد.

ایرج حیدری در گفتگو با خبرنگار ایمنا در مورد جزئیات برگزاری چهارمین دوره مسابقات کشتی فرنگی جام باشگاه‌های جهان در اصفهان اظهار کرد: ۱۰ تیم خارجی به همراه تیم‌های بیمه رازی اصفهان، سینا صنعت ایذه و شهدای مدافع حرم قم در این دوره از مسابقات شرکت می‌کنند. ۲ تیم خارجی امشب وارد اصفهان می‌شوند و سایر تیم‌ها نیز فردا به اصفهان می‌آیند.

  • فرشاد طیبی
۲۰
آذر

حمید بنی تمیم: حمایت بیمه رازی از ورزش ملی کشور از قهرمانی ارزشمندتر است
نایب رییس فدراسیون کشتی گفت: حمایت های مجموعه مدیریتی بیمه رازی از کشتی کشور قابل تقدیر است و به تیمداری محدود نمی شود.

بیمه رازی

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، حمید بنی تمیم  با بیان این مطلب افزود: امسال تیم بیمه رازی در رقابت های جام باشگاه های جهان در رشته کشتی آزاد، برخلاف انتظار و حمایت همه جانبه مجموعه مدیریتی خود نتوانست، نتایج مطلوبی را کسب کند. البته این فراز و نشیب ها در کار تیمداری همیشه وجود دارد.

  • فرشاد طیبی
۱۹
آذر

بیانیه پایانی دهمین کنفرانس بین المللی تجارت جهانی مبلمان، طراحی، هنر،  دکوراسیون و صنایع وابسته (دکو ۲۰۱۷)

                                                               به نام خدا
 دهمین کنفرانس بین المللی تجارت جهانی مبلمان، طراحی، هنر، دکوراسیون و صنایع وابسته (دکو ۲۰۱۷) در سالی که از سوی مقام معظم رهبری سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامیده شده است، به اهتمام شورای ملی مبلمان و دکوراسیون ایران و صنایع وابسته در تاریخ دوازدهم آذر ماه سال ۱۳۹۶، با حضور فعال، با طراوت و موثر تمامی شرکت کنندگان اعم از میهمانان داخلی و خارجی از اقشار مختلف، روسا ، مدیران و اعضای تشکل های صنعتی ، صنفی و صادراتی، طراحان جوان و آینده ساز، تولیدکنندگان، فروشندگان، اساتید و دانشجویان دانشگاه های کشور، مسئولان محترم دستگاه های دولتی، نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای انجمن های مبلمان آسیا(کافا) و نمایندگان تشکل های مبلمان اروپا و اصحاب رسانه های جمعی با تکیه بر الطاف لایزال خداوند متعال در محل سالن همایش های بین المللی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.


دهمین همایش تجارت جهانی


بر اساس مواردی که در این کنفرانس ارائه شد، مقامات دستگاه های ذی ربط دولتی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای برجسته پارلمان بخش خصوصی، روسا و اعضای تشکل های صنفی و صنعتی  استان های حاضر در کنفرانس ، اعضای شورای اتحادیه ها  و انجمن های آسیا، اساتید مطرح جهان در تخصص های ویژه و مرتبط با صنایع وابسته به مبلمان و دکوراسیون، ارایه دهندگان مقالات و شرکت کنندگان در کنفرانس و نیز اساتید کارگاه های آموزشی و کارشناسان میز های تخصصی بر موارد زیر تاکید نمودند:

  • فرشاد طیبی
۱۸
آذر


بانک آینده

نشریه بین‌المللی بنکر، در آخرین ارزیابی خود در سال جاری، بانک آینده را به‌عنوان: بانک سال جمهوری اسلامی ایران (Bank of The Year in I.Iran) در سال 2017 میلادی معرفی و تندیس و گواهی مربوط را به بانک آینده اعطا کرد.

نشریه معتبر بنکر (The Banker)، با بیش از 90 سال سابقه حرفه‌ای در زمینه بانکداری در سطح جهانی، هرسال با توجه به صورت‌های مالی حسابرسی شده مربوط به سال قبل مؤسسات مالی و بانکی و با در نظر گرفتن برخی شاخص‌ها از جمله: سود خالص، سرمایه پایه، بازده دارایی‌ها، نرخ بازده حقوق صاحبان سهام، نسبت هزینه به درآمد و نسبت تسهیلات غیرجاری، مزیت‌های استراتژیک، پاسخ‌گویی به نیازهای بازار، قدرت رویارویی با تغییرات اقتصادی در دوره مالی مورد نظر و مقایسه آن با دو دوره مالی متوالی قبلی، اقدام به ارزیابی بانک‌ها می‌نماید.

با این رویکرد و تحلیل دقیق شاخص‌های مالی و استراتژیک، نشریه بنکر در سال جاری، در قالب ارزیابی و انتخاب بانک‌های سال کشورهای مختلف جهان، بانک آینده را به‌عنوان بانک سال جمهوری اسلامی ایران برای سال 2017 میلادی، انتخاب و معرفی نموده است.
تندیس و گواهی مربوط به این موفقیت نیز طی مراسمی که با حضور بیش از 350 نفر از مدیران ارشد بانک‌ها، از 140 کشور جهان در روز چهارشنبه مورخ 08/09/1396، در شهر لندن برگزار گردید؛ به‌همراه سایر بانک‌های برتر کشوری، منطقه‌ای و جهانی دریافت شد.
شایان ذکر است؛ کسب این عنوان، پس از انتخاب بانک آینده، به‌عنوان «برترین بانک تحول‌ساز خاورمیانه»، توسط مؤسسه معتبر یورومانی، دومین افتخار جهانی و متوالی بانک آینده، در سال جاری به‌شمار می‌رود.

  • فرشاد طیبی
۱۸
آذر

بانک آینده، در راستای ارزش آفرینی هر چه بیشتر برای مردم و مشتریان، اقدام به ایجاد واحد بانکداری سرمایه‎گذاری در ساختار سازمانی خود نموده است.


علی انصاری

از اهداف این واحد، ایجاد پیوند مؤثر بین بازارهای پول و سرمایه است لذا در چارچوب مأموریت مذکور، به ویژه در سال “اقتصاد مقاومتی؛ تولید-اشتغال”، تامین سرمایه درگردش مورد نیاز برای شرکت کرمان موتور (سهامی خاص)، به منظور افزایش توان تولیدی آن شرکت در دستور کار قرار گرفت. به همین منظور، درخواست تأمین مالی مزبور در قالب صکوک مرابحه  ۲ ساله با نرخ ۱۷ درصد در سال و پرداخت سود در مقاطع زمانی ۳ ماهه، به مبلغ ۱۰۰۰ (یک‎هزار) میلیارد ریال در نماد معاملاتی “کرمان ۹۸ ” انجام شده و از روز یکشنبه مورخ ۹۶/۰۹/۱۲، عرضه آن در فرابورس آغاز شد.

ضمناً، در چارچوب تامین مالی لازم برای اتمام طرح های نیمه تمام و سرمایه در گردش شرکت های کوچک و متوسط، اولین مرحله عرضه گواهی سپرده سرمایه گذاری یکساله عام سال ۱۳۹۶ بانک آینده به مبلغ ۱۰،۰۰۰ (ده‎‏هزار) میلیارد ریال، از روز دوشنبه مورخ ۹۶/۹/۱۳ به مدت ۵ روز کاری در کلیه شعب بانک با نرخ ۱۶ درصد و پرداخت سود به صورت ماهانه آغاز شده و هم‎زمان پس از اخذ مجوزهای لازم از فرابورس، معاملات ثانویه آن انجام خواهد گرفت.

بانک آینده، امیدوار است؛ با هماهنگی بیشتر بین این دو بازار بتواند؛ نقش مؤثرتری در تامین مالی نوین، ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری های تولیدی در کشور داشته باشد.

  • فرشاد طیبی
۱۲
آذر

نایب رییس اتاق تهران:

ایران 40 میلیون دلار مبلمان صادر کرد که ناچیز است


میر محمد صادقی

نایب رییس اتاق تهران گفت: درسال گذشته حدود ۴۰ میلیون دلار مبلمان از کشورمان صادر شد که در مقایسه با ظرفیت بالای این صنعت در کشورمان رقم ناچیزی به حساب می‌آید.
 به گزارش خبرنگار بازرگانی خبرگزاری تسنیم، علاالدین میرمحمد صادقی امروز در دهمین کنفرانس بین المللی تجارت جهانی مبلمان در مرکز همایش های صدا و سیما، اظهار کرد: ایجاد تشکل های اقتصادی  منجر به حضور حداکثری بخش خصوصی و فعالان اقتصاد در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و توسعه پایدار اقتصادی است.
وی افزود: در صنعت چوب و مبلمان کشور حدود 100 هزار واحد اعم از تولیدی و فروشگاهی فعالیت می کنند و برای حدود 500 هزار نفر شغل ایجاد کرده است.
نایب رییس اتاق تهران با بیان اینکه در صنعت مبلمان و دکوراسیون سالانه 30 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری  و ارزش مالی صورت می گیرد ادامه داد: درسال گذشته 40 میلیون دلار صادرات مبلمان از کشورمان صورت گرفت که با توجه به ظرفیت بالای این صنعت در کشورمان رقم ناچیزی به حساب می آید که با هدفگذاری می توان سهم صادرات کشور را در این بخش افزایش داد.
وی تصریح کرد: رفع موانع فرسودگی و استهلاک ماشین آلات، فقدان اطلاعات از بازارهای هدف و رفتاررقبا، ساختار سنتی موجد صنعت مبلمان، تعرفه بالای مواد اولیه وآموزش می تواند صنعت مبل کشور را بهبود بخشد.
به گزارش تسنیم، دهمین کنفرانس بین المللی تجارت جهانی مبلمان، طراحی، هنر دکوراسیون و صنایع و جشنواره طراحی ایرانی امروز با حضور مسئولان دولتی و فعالان بخش خصوصی در سالن همایش های صدا و سیما در حال برگزار شد.

  • فرشاد طیبی
۱۲
آذر
رئیس شورای ملی مبلمان:
کشورهای توسعه یافته دنیا به دنبال اقتصاد خدمات محور هستند
 رییس شورای ملی مبلمان گفت:صنعتگران ایرانی باید به تامین زنجیره و نیازهای حوزه خدمات معطوف شوند.

دکو 2017

به گزارش خبرنگار  اقتصادی خبرگزاری موج، رئیس شورای ملی مبلمان در دهمین همایش بین المللی مبلمان، طراحی، هنر، دکوراسیون و صنایع وابسته (دکو 2017) افزود:هم اکنون شاهد ساز و کار ،کسب و کار و تجارتی هستیم که شاخصه های آن تغییر کرده است.
  • فرشاد طیبی