اقتصاد ایران

بررسی مسائل اقتصادی روز

اقتصاد ایران

بررسی مسائل اقتصادی روز

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

۱۰ مطلب در آبان ۱۳۹۶ ثبت شده است

۲۹
آبان

موسسه کلاریویت آنالیتیکس هر سال بیش از سه‌هزار پژوهشگر را از سراسر جهان در 21 حوزه موضوعی به ‌عنوان پژوهشگر پراستناد شناسایی و نام آن‌ها را منتشر می‌کند و در آخرین شناسایی، هفت دانشمند ایرانی از تاثیرگذارترین دانشمندان در پیشرفت علوم قرار گرفته‌اند.

برای شناسایی پژوهشگران پراستناد، 134 هزار و 832 مقاله پراستناد در نشریه‌های نمایه شده "وب ‌آو ساینس" در حوزه علوم و علوم اجتماعی در 11 سال گذشته (از 2005 تا 2015) پیمایش شده‌اند.
مقاله‌های پراستناد آن‌هایی هستند که بیشترین استناد را در حوزه‌های موضوعی خود می‌گیرند و در یک درصد نخست جای دارند و در پایگاه "شاخص‌های اساسی علم" (آی. اس. آی.) فهرست می‌شوند.
همچنین پژوهشگرانی که مقاله پراستناد دارند، پژوهشگران تاثیرگذار به‌ شمار می‌روند و آن‌هایی که نامشان با فراوانی بیشتری می‌آید تاثیرگذارتر هستند. از این رو، پژوهشگران بر پایه شمار مقاله‌های پراستنادشان رتبه‌بندی و آن‌هایی که در رتبه‌های نخستین جای گرفته‌اند، به‌ عنوان پژوهشگر پراستناد معرفی می‌شوند.
در ویرایش پیشین فهرست پژوهشگران پراستناد، 6 دانشمند ایرانی بودند، ولی در ویرایش 2017، هفت ایرانی در این فهرست جای گرفته‌اند.

  • فرشاد طیبی
۲۴
آبان

معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت با اشاره به تخریب ۲ بیمارستان، ۱۹۰ خانه بهداشت و هفت مرکز جامع سلامت در مناطق زلزله‌زده، ضمن دعوت از خیرین برای مشارکت در ساخت این مراکز بهداشتی - درمانی، از نیاز فوری به تامین حدود ۳۰ کانکس جهت تامین نیازهای بهداشتی ساکنان مناطق زلزله‌زده خبر داد.

علی انصاری

  • فرشاد طیبی
۲۰
آبان

اقتصاد آمریکا و چین

چین و امریکا دو رقیب اقتصادی بزرگ هستند و هر یک برای افزایش سهم خود در بازار تلاش می کنند. سیاست های اقتصادی چین همواره توسط مقامات اقتصادی آمریکا مورد سوال بود به خصوص سیاست های تولیدی و صادراتی این کشور.

  • فرشاد طیبی
۲۰
آبان



بانک آینده

تیم روباتیک دانش‌آموزی دانشگاه تهران با حمایت بانک آینده، عازم مسابقات المپیاد جهانی روباتیک ( WRO) سال 2017 میلادی شد.

این دوره از مسابقات با حضور 60 کشور جهان از 19 تا 21 آذر ماه سال جاری در کشور کاستاریکا برگزار می‌شود.

المپیاد جهانی روباتیک هر ساله با حضور تیم‌های مختلفی از کشورهای سراسر جهان در ماه نوامبر (آبان و آذر ماه) در یکی از کشورهای جهان برگزار می‌شود و هدف آن تعامل، هم‌فکری و برطرف کردن چالش‌های پیشِ روی دانش‌آموزان در یک تورنمنت بین‌المللی در کنار هم، عنوان شده است.

در این دوره از مسابقات، کشورهایی نظیر: آلمان، ایتالیا، انگلستان، مکزیک، ژاپن، استرالیا و … با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

گفتنی است؛ بانک آینده علاوه بر حضور مؤثر در بازار پولی کشور، تلاش دارد تا در عرصه مسئولیت‌های اجتماعی نیز به‌نوبه خود، نقش مؤثری ایفا نماید و بر همین اساس، حمایت از فعالیت‌های علمی نخبگان، دانشجویان و دانش‌آموزان کشور نیز در همین راستا، در دستور کار بانک قرار دارد.

  • فرشاد طیبی
۱۹
آبان

رئیس اتاق اصناف با حضور در شورای شهر تهران، ضمن انتقاد از توزیع جغرافیایی پروانه‌های تجاری که باعث آشوب در چیدمان فضای شهر شده است، اجرای یک طرح مشترک با مدیریت شهری پایتخت را خواستار شد. بر این اساس، پیشنهاد فراهم شدن زمینه برای انتقال بخشی از واحدهای صنفی از محدوده مرکزی به مناطق پیرامونی در قالب بورس‌های تخصصی مطرح است. کارشناسان معتقدند آن دسته از بورس‌ها و فعالیت‌های صنفی غیرمرتبط با خریدهای عموم مردم که در بافت مرکزی تهران اسباب ترافیک را رقم زده است، می‌تواند در مجتمع‌های چند منظوره- مال‌ها- جانمایی شود.

مجتمع تجاری


رئیس اتاق اصناف تهران از مدیریت شهری پایتخت درخواست کرد با تشکیل یک مثلث همکاری میان شورای شهر، شهرداری و اتاق اصناف، درد مشترک «سنتی‌فروشی» و «مدرن‌فروشی» در بازار کالا و خدمات شهر تهران را رفع کنند.

  • فرشاد طیبی
۱۷
آبان

مجتمع‌های بزرگ چندمنظوره تجاری، فرهنگی، تفریحی و ورزشی از واقعیت‌های امروز زندگی‌ شهری در دنیا محسوب می‌شوند. امکانات و تسهیلات بالای این مجتمع‌ها همچون وجود مکان‌های فرهنگی، ورزشی ، سالن های سینما، رستوران‌ها، کافه‌ها و شهربازی‌ها، سالنهای همایش، نمایشگاههای متنوع علمی و صنعتی،فروشگاههای متنوع، مراکز مذهبی و عبادی و ... جذابیت خاصی به این مجموعه‌ها به ویژه در میان نسل جدید بخشیده است.

  • فرشاد طیبی
۱۴
آبان

اقتصاد جهانی


یکی از چالش هایی که در کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و در کل خاورمیانه وجود دارد، عدم مشارکت زنان در فعالیت های اقتصادی است. در این کشورها نیمی از جمعیت در واقع فعالیت مولد اقتصادی ندارند و همین مساله باعث شده است تا پتانسیل رشد اقتصادی در منطقه پایین باشد.

  • فرشاد طیبی
۱۳
آبان


بانک آینده

به گزارش ایلنا، ساماندهی تعاونی های اعتبار فاقد مجوز در سال جاری رنگ و بوی جدی تری به خود گرفته و چند بانک و موسسه در این باره متولی مدیریت دارایی و بدهی این تعاونی های اعتبار شده اند.

این در حالی است که عصر روز گذشته در یک هزار و دویست و چهلمین جلسه شورای پول و اعتبار، آخرین وضعیت تعاونی‌های غیرمجاز فرشتگان، افضل توس، وحدت، البرز ایرانیان و ثامن‌الحجج و گزارش اقدامات انجام شده توسط بانک مرکزی به استحضار اعضای شورای پول و اعتبار رسید.

  • فرشاد طیبی
۰۸
آبان

روز هفتم آبان ماه برابر با بیست و نهم اکتبر روزی است که براساس اسناد تاریخی (رویداد نامه نبونئید) و نوشته های تاریخ نگاران کورش وارد بابل شد و با استقبال باشکوه مردم بابل روبرو شد و آنجا را بدون جنگ و خونریزی فتح کرد و منشور حقوق بشر را در آنجا نوشت.

  • فرشاد طیبی
۰۱
آبان

دوباره تنشی تازه در خاورمیانه و نگرانی در مورد امنیت عرضه نفت زمینه را برای افزایش قیمت این منبع استراتژیک فراهم کرد. احتمال درگیری بین کردستان و عراق بر سر تصاحب حوزه نفتی کرکوک باعث شد تا قیمت نفت در بازار جهانی به بالاترین سطح طی شش ماه اخیر برسد.


نفت

  • فرشاد طیبی