اقتصاد ایران

بررسی مسائل اقتصادی روز

اقتصاد ایران

بررسی مسائل اقتصادی روز

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

۴ مطلب در تیر ۱۳۹۶ ثبت شده است

۲۶
تیر

براساس گزارش بلومبرگ طی هفته جاری رئیس جمهور آمریکا بار دیگر نسبت به دامپینگ و بازار شکنی فولاد در بازار آمریکا اعتراض کرده و درباره لزوم وضع تعرفه و سهمیه برای واردات فولاد صحبت کرده است.

ظاهرا دولت دونالد ترامپ قصد دارد گزارش خود درباره تبعات امنیتی ملی واردات فولاد را منتشر کند. طی هفته جاری رئیس جمهور آمریکا بار دیگر نسبت به دامپینگ و بازار شکنی فولاد در بازار آمریکا اعتراض کرده و درباره لزوم وضع تعرفه و سهمیه برای واردات فولاد صحبت کرده است. ترامپ گفته است که شاید هر دو اقدام را انجام دهد. در هر صورت این یک ایده وحشتناک خواهد بود.

  • فرشاد طیبی
۱۷
تیر

صنعت کشور حال و روز خوشی ندارد. روند تعطیلی کارخانه‌ها، کارگاه‌ها و بنگاه‌های کوچک و بزرگ تولیدی، انتقادات صریح و مستمری را موجب شده است. مقامات مسئول و رسمی کشور، بسیاری از منتقدان را به سیاه‌نمایی متهم می‌کنند و منتقدان، مقامات دولتی را خوش‌بین می‌نامند. در آستانه روز صنعت پای صحبت مهندس علی انصاری نشستیم. کارآفرین و فعال صنعتی- اقتصادی نام آشنایی که همواره حرف‌های شنیدنی و تازه دارد. او معتقد است: «توسعه صنعتی یک فرآیند زمان‌دار، هدفمند، مستمر و مشارکتی است و باید کلیت صنعت را شامل شود یعنی ایجاد مزیت در یک صنعت خاص مثلاً پتروشیمی یا نفت، حتماً منجر به توسعه نمی‌شود. نیاز به سرمایه‌گذاری خارجی، ورود پول ارزان، ساماندهی صنعت بانکداری و بازار غیرمتشکل پولی یعنی سرو سامان دادن به موسسات مالی و نهادهای فعال بازار سرمایه که صلاحیت و مجوز دارند، علمی و تجاری شدن تولید، یعنی ایجاد رابطه معنی‌دار میان مثلث دانشگاه، صنعت و بازار، ایجاد مزیت رقابتی، مضاف بر تربیت نیروی انسانی متخصص و بها دادن به پژوهش‌های کابردی از الزامات توسعه صنعتی است.» در ادامه مشروح این گفت‌و‌گو را می‌خوانید.

  • فرشاد طیبی
۱۵
تیر

در فرهنگ ما ایرانی ها واژه ها کارکردهای گوناگون دارند. واژه ها در مصرف ایرانی ها، کلیشه ای و غالبا ماندگار هستند. این برندها تعدادی از نام های تجاری هستند که سینه به سینه و دهان به دهان نسل های گذشته را طی کردند تا به امروز رسیدند.

واژه ها در مصرف ایرانی ها، کلیشه ای و غالبا ماندگار هستند. این برندها تعدادی از نام های تجاری هستند که سینه به سینه و دهان به دهان نسل های گذشته را طی کردند تا به امروز رسیدند.

  • فرشاد طیبی
۱۰
تیر
قاعده‌ی مثلث درآمدزایی مهارت چیست؟

مثلث درآمدزایی مهارت شامل سه عاملی است که تعیین‌کننده‌ی میزان درآمد شما از طریق به‌کار بردن مهارت‌هایتان است. در یک بازار آزاد، میزان درآمد شما با این سه عامل نسبت مستقیم دارد. هر عامل یکی از اضلاع این مثلث را تشکیل می‌دهد که عبارتند از:

    ضلع اول: سطح مهارت‌های شما؛
    ضلع دوم: میزان تقاضا برای مهارت‌های شما؛
    ضلع سوم: دشواری جایگزین کردن افراد دیگر.

بنابراین هرقدر که سطح مهارت‌ شما بالاتر، نیاز به آن بیشتر و جایگزینی دیگران دشوارتر باشد، درآمدتان بیشتر خواهد بود و برعکس.
  • فرشاد طیبی